„Złota Kampania” Muzeum Narodowego w Gdańsku zdobyła dwie nagrody w III Przeglądzie „Muzeum Widzialne” 2017

Muzeum Narodowe w Gdańsku otrzymało w tegorocznym Przeglądzie
„Muzeum Widzialne”

II nagrodę
w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe
za projekt „Złota Kampania promująca obraz
Sąd Ostateczny Hansa Memlinga”

oraz

III nagrodę
w kategorii Identyfikacja muzeum
za projekt „Identyfikacja wizualna obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga”

Głównym założeniem wykreowanej przez Tofu motion & design kampanii było stworzenie uniwersalnego i nowoczesnego języka współczesnej komunikacji marketingowej, który promowałby obraz Hansa Memlinga Sąd Ostateczny. W niebanalny i bardzo przystępny sposób chcieliśmy się odwołać w przygotowanej koncepcji nie tyle do samego obrazu, co jego duchowości i ponadczasowości. Zadanie było też o tyle trudne, że grupą docelową działań mieliby być głównie ludzie młodzi, których interesuje sfera kultury i sztuki.

Aby wzmocnić pełen przekaz, kampania została podzielona na dwie części: część teaserową (wzbudzającą zainteresowanie, zaciekawiającą) oraz część wyjaśniającą.

Głównym celem przygotowanej kampanii było zwiększenie lokalnej świadomości społecznej związanej z obrazem Sąd Ostateczny Hansa Memlinga, zainteresowanie potencjalnych odbiorców arcydziełem Memlinga i uświadomienie, że obraz jest eksponowany w Muzeum Narodowym w Gdańsku.

Uroczysta gala wręczenia nagród oraz wernisażu wystawy pokonkursowej odbyła się 7 listopada 2017 roku w Muzeum Plakatu w Wilanowie.

Zobacz pełen komunikat